Deklaracja Dostępności

Deklaracja Dostępności

Ośrodek Sportu i Rekreacji w Koluszkach zobowiązuje się zapewnić dostępność swojej strony internetowej zgodnie z przepisami ustawy z dnia 4 kwietnia 2019 r. o dostępności cyfrowej stron internetowych i aplikacji mobilnych podmiotów publicznych. Deklaracja dostępności dotyczy strony internetowej: www.osir.koluszki.pl

Data publikacji strony internetowej:
Data ostatniej istotnej aktualizacji:


Stan dostępności cyfrowej

Ta strona internetowa jest częściowo zgodna z załącznikiem do ustawy o dostępności cyfrowej z dnia 4 kwietnia 2019 r. o dostępności cyfrowej stron internetowych i aplikacji mobilnych podmiotów publicznych z powodu [niezgodności i wyłączeń] wymienionych poniżej.


Niedostępne treści

Niezgodność z załącznikiem:

  • Zdjęcia i grafiki nie posiadają opisów alternatywnych
  • Niektóre treści tekstowe nie są dostępne cyfrowo poprzez np. błędne stosowanie nagłówków w tekstach.
  • Na stronie brakuje uzupełnionego atrybuty "tittle".

Nadmierne koszty:

Brak informacji o nadmiernych kosztach.

Treści nieobjęte przepisami:

Brak informacji o treściach nieobjętych przepisami.


Przygotowanie deklaracji dostępności i jej aktualizacja

  • Data sporządzenia deklaracji:
  • Data ostatniego przeglądu deklaracji:

Deklarację sporządzono na podstawie badania przeprowadzonego przez podmiot zewnętrzny: IDcom Group Sp. z o.o.


Informacje zwrotne i dane kontaktowe

Wszystkie problemy z dostępnością cyfrową tej strony internetowej możesz zgłosić do Renata Budziarek — mejlowo osir@koluszki.pl lub telefonicznie +48 44 714 58 58.

Każdy ma prawo wystąpić z żądaniem zapewnienia dostępności cyfrowej tej strony internetowej lub jej elementów.

Zgłaszając takie żądanie podaj:

  • swoje imię i nazwisko,
  • swoje dane kontaktowe (np. numer telefonu, e-mail),
  • dokładny adres strony internetowej, na której jest niedostępny cyfrowo element lub treść,
  • opis na czym polega problem i jaki sposób jego rozwiązania byłby dla Ciebie najwygodniejszy.

Na Twoje zgłoszenie odpowiemy najszybciej jak to możliwe, jednak nie dłużej niż do 2 miesięcy od zgłoszenia.

Jeżeli nie będziemy w stanie zapewnić dostępności cyfrowej strony internetowej lub treści, wskazanej w Twoim żądaniu, zaproponujemy Ci dostęp do nich w alternatywny sposób.


Obsługa wniosków i skarg związanych z dostępnością

Jeżeli w odpowiedzi na Twój wniosek o zapewnienie dostępności cyfrowej odmówimy zapewnienia żądanej przez Ciebie dostępności cyfrowej, a Ty nie zgadzasz się z tą odmową, masz prawo złożyć skargę.

Skargę masz prawo złożyć także, jeśli nie zgadzasz się na skorzystanie z alternatywnego sposobu dostępu, który zaproponowaliśmy Ci w odpowiedzi na Twój wniosek o zapewnienie dostępności cyfrowej.

Ewentualną skargę możesz złożyć listownie lub mailem do: Renata Budziarek pod adresem osir@koluszki.pl lub w siedzibie jednostki: ul. Ludowa 2, 95-040 Koluszki.

Pomocne mogą być informacje, które można znaleźć na rządowym portalu gov.pl .

Możesz także poinformować o tej sytuacji Rzecznika Praw Obywatelskich i poprosić o interwencję w Twojej sprawie.


Pozostałe informacje


Dostępność architektoniczna

Dostosowanie budynku:

W budynku nie ma możliwości skorzystania z tłumacza języka migowego.

Dostosowanie wejść do budynków:

Wejścia do budynku są dostosowane dla osób z niepełnosprawnościami.

Dostosowanie korytarzy:

Korytarze w budynku są płaskie i szerokie.

Dostosowanie schodów:

Aby dotrzeć do drzwi wejściowych należy pokonać 2-stopniowe schody. Wewnątrz budynku nie ma schodów, jest to budynek jednopoziomowy.

Dostosowanie wind:

Budynek nie jest wyposażony w windy.

Dostępność pochylni:

Istnieje możliwość skorzystania z podjazdu dla wózków inwalidzkich.

Dostępność platform:

Budynek nie jest wyposażony w platformy dla osób z niepełnosprawnościami.

Dostępność tyflomap:

Budynek nie jest wyposażony w tyflomapy.

Dostosowanie parkingów:

W bliskim sąsiedztwie budynku znajdują się wyznaczone miejsca parkingowe dla osób z niepełnosprawnościami.

Prawo wstępu z psem asystującym:

Do budynku można wejść z psem przewodnikiem lub psem asystentem.

Dostępność komunikacyjno-informacyjna

Dostępność tłumacza języka migowego:

W budynku nie ma możliwości skorzystania z tłumacza języka migowo.

Dostępność informacji głosowych:

Istnieje możliwość skorzystania z aplikacji mobilnych w zakresie osoby potrzebującej.

Dostępność pętli indukcyjnych:

W budynku nie ma możliwości skorzystania z pętli indukcyjnych.